2014_10_22
Suomen referenssit

SPT-Painting Oy

Rakennusalalla pärjää palvelulla

Taantuma painaa monien rakennusalan yritysten kintereissä. Epoksi-, polyuretaani- ja akryylilattioita pinnoittavassa lappeenrantalaisessa SPT-Painting Oy:ssä elämä kuitenkin hymyilee. Toimitusjohtaja Harri Vesterinen uskoo, että hyvällä asiakaspalvelulla ja alan rautaisella osaamisella on osansa yrityksen menestyksessä.

Vuonna 1990 perustettu SPT-Painting Oy vaelsi ensimmäiset elinvuotensa keskellä Suomea kurittanutta lamaa. Tuolloin Harri Vesterisen isän luotsaama maalausalan yritys selviytyi talouden karikoista. Perustajan poikien, Harri ja Jari Vesterisen tartuttua yrityksen ruoriin, SPT-Painting erikoistui epoksi- ja massalattioiden valmistukseen.

Suomessa kynnetään jälleen laman aaltoja. SPT-Paintingin tilanne näyttää kuitenkin hyvältä. Vuosien mittaan massalattioiden kysyntä on lisääntynyt voimakkaasti polymeeripinnoitteiden mekaanisen ja kemiallisen rasituksen keston, kitkaominaisuuksien, joustavuuden ja näyttävän ulkonäön ansiosta. Vesterisen mukaan SPT-Painting pinnoittaa esimerkiksi teollisuusrakennusten, suurkeittiöiden, parkkihallien, teknisten tilojen ja liikuntahallien lattiapintoja sekä laivojen kansia.

”Polymeerimassan etuna on myös se, että betonialusta voidaan pinnoittaa, vaikka se ei olisikaan vielä täysin kuiva. Näin säästetään merkittävästi aikaa.”

Lupauksista pidettävä kiinni

Polymeerilattiabuumin myötä SPT-Painting on kasvanut yhdeksi alan suurimmista firmoista Suomessa. Viimeiset viisi vuotta yritys on kasvanut 20–30 prosentin vuosivauhtia. Päättyneellä tilikaudella sen liikevaihto oli 3,5 miljoonaa euroa ja kuluvalla tilikaudella se noussee 6 miljoonaan.

Vesterinen uskoo, että syy menestykseen on laadukkaasti hoidetuissa projekteissa ja hyvässä asiakaspalvelussa.

”Tämä on kilpailtu ala, joten töiden tekeminen hyvin on äärimmäisen tärkeää. Se, minkä lupaamme myös pidämme ja hoidamme asiat loppuun saakka. Esimerkiksi reklamaatioiden korjaamisesta olemme saaneet asiakkailta hyvää palautetta.”

Vesterisen vinkit hyvään asiakaspalveluun:

  • Vastaa nopeasti asiakkaan yhteydenottoihin
  • Kuuntele tarkalla korvalla asiakkaiden tarpeita
  • Tarjoa asiakkaalle sopivinta vaihtoehtoa
  • Tee se, mitä lupaat ja toimi rehellisesti
  • Hoida reklamaatiot huolella

Pitkä taival saman tilitoimiston kanssa

SPT-Painting Oy on tehnyt yhteistyötä saman tilitoimiston kanssa yritystoiminnan alusta lähtien. Tilitoimiston nimi on tosin vaihtunut Kaakon konekirjanpidosta Pretaxiksi ja nyt Accountoriksi.

Nykyään SPT-Paintingin taloushallinto pyörii sähköisesti, mikä on toimitusjohtajan näkökulmasta loistojuttu. Taloushallinto hoituu vaivattomasti ja kuukausiraporttien ansiosta firman taloutta on helppo seurata.

”Itse en ole mikään papereiden pyörittäjä ja välttelen toimistolla istumista. Aiemmin toimistopäivät olivatkin yhtä tuskaa. Sähköinen kirjanpito on helpottanut työtäni uskomattoman paljon. Accountorin porukka on vastannut hienosti yrityksemme muuttuviin tarpeisiin”, Vesterinen iloitsee.

 

Tutustu Accountor Online -palveluun Tutustu muihin referensseihin