2014_05_13
Uutiset

Asiakas ja kirjanpitäjä toimivat yhdessä

Accountor Online auttaa hyödyntämään kirjanpitäjän ammattitaitoa uudella tavalla. Taloushallinnon palvelut ovat sähköistyneet vauhdilla. Accountorin ratkaisu uudistuvassa toimintaympäristössä on Accountor Online -palvelu. Se vie koko taloushallinnon verkkoon yhteen järjestelmään, jota sekä asiakas että kirjanpitäjä käyttävät.  

"Accountor Online mahdollistaa joustavan työnjaon asiakkaan ja kirjanpitäjän välillä. Järjestelmä tuottaa reaaliaikaisia raportteja, joiden analysointiin meidän henkilökunnalla on valmiudet", kehityspäällikkö Antti Pyykkönen Accountorilta sanoo. 

"Käytännössä se helpottaa työtä paljonkin, kun asiakas ja kirjanpitäjä näkevät täsmälleen saman näkymän. Pystymme vastaamaan asiakkaan kysymyksiin nopeammin", laskenta-asiantuntija Pirjo Keimiöniemi täydentää.

Kirjanpitäjän uusi rooli

Asiakkaan kysymyksiin vastaamisessa konkretisoituu kirjanpitäjän merkittävästi muuttunut rooli. Tallentajasta on tullut taloustiedon tulkitsija. Muutos jatkuu yhä: kirjanpitäjän roolissa korostuu yhä enemmän asiantuntijuus. 

"Kirjanpitäjiltä on nyt ja tulevaisuudessa mahdollista saada aiempaa laajempia palveluita. Haluankin haastaa myös asiakkaita: pyytäkää enemmän", tuotepäällikkö Antti Eerola Accountorilta sanoo. "Tietty rutiinityö on vähentynyt ja meillä on yhä enemmän aikaa asiakasneuvontaan. Pystymme analysoimaan lukuja tarkemmin", laskenta-asiantuntija Pirjo Keimiöniemi vahvistaa. 

Yksi palvelu, monta maata

Accountor toimii kaikkiaan seitsemässä eri maassa. Pian Accountor Online -palvelu on saatavilla Suomen lisäksi myös muissa Pohjoismaissa. Myöhemmin tänä vuonna palvelua tuotetaan kansainvälisille asiakkaille eri maissa samanlaisena, samalla järjestelmällä.

"Parannamme maaorganisaatioiden kilpailukykyä tuomalla niiden käyttöön nykyaikaisen, erittäin hyvin menestyneen järjestelmän ja siihen liittyvät palvelut", Pyykkönen sanoo. Accountor Online palvelee asiakkaita tällä hetkellä Suomen lisäksi Norjassa. Palvelua laajennetaan parhaillaan Ruotsiin ja Tanskaan. 

Suomessa palvelu on kerännyt myönteistä palautetta. "Meillä on ollut käytössä muitakin järjestelmiä, joihin olimme tyytymättömiä muun muassa muokattavuuden ja mukautuvuuden osalta. Siinä Accountor Online on toiminut kertaluokkaa paremmin”, Accountor Onlinea taloushallinnossaan käyttävän Innolink Groupin toimitusjohtaja Marko Kukkola sanoo. 

Miksi Accountor Online?

  1. Kaikki samassa paketissa. Accountor Online tuo ProCountor-ohjelmiston lisäksi asiakkaan käyttöön kaikki taloushallinnon palvelut.
  2. Aika ja raha. Lähettämällä, vastaanottamalla ja maksamalla laskut sähköisesti samassa järjestelmässä on mahdollisuus säästää merkittävästi aikaa ja sitä kautta myös rahaa.
  3. Vapaus. Oman yrityksen taloustietoihin pääsee nettiyhteyden avulla käsiksi missä ja milloin vain. Myös Accountorin henkilöstön palvelut ovat tavoitettavissa joustavasti.
  4. Sujuva yhteistyö. Jokaisella asiakkaalla on Accountorilla oma, nimetty kirjanpitäjänsä. Accountor Online -palvelussa asiakas ja kirjanpitäjä käyttävät sama järjestelmää ja näkevät samat tiedot, mikä syventää yhteistyötä.
  5. Tietoa päätöksenteon tueksi. Järjestelmästä on aina saatavissa reaaliaikainen tieto yrityksen taloudesta. Accountorin asiantuntijoilta saa pyydettäessä apua tietojen analysointiin.
  6. Ekologisuus. Sähköinen taloushallinto vähentää paperinkulutusta ja kuljetustarvetta.

Haluatko kuulla lisää Accountor Onlinesta? Ota yhteyttä, niin kerromme mielellämme.