2014_11_26
Uutiset

Uusia lisäpalveluita palkanlaskentaan

Accountorin palkkapalveluihin on saatavissa uusia lisäosia, jotka helpottavat palkanlaskennan ja henkilöstöosaston arkea.

Palkkalaskelma verkkoon

Accountorin kehityspäällikön Johanna Simonsenin mukaan palkkapalveluasiakkaat voivat ottaa käyttöönsä sähköiset palkkalaskelmat. Palvelun myötä työntekijät saavat palkkalaskelmansa printtiversion sijaan sähköisenä omaan verkkopankkiinsa. Näin paperitulosteiden määrää vähenee ja palkkahallinnon kuormitus kevenee.

–Sähköinen palkkalaskelma otetaan käyttöön ilmoittamalla asiasta omalle palkkapalveluyhteyshenkilölle. Accountor huolehtii operaattorin kanssa sopimusten teosta. Tämän jälkeen toimitamme palkkalaskelmat verkkopankkiin heti niiden valmistuttua, Simonsen kertoo.

Yksittäinen työntekijä voi halutessaan saada palkkalaskelmansa sähköisessä muodossa, vaikka yrityksellä ei olisikaan verkkopalkkasopimusta tehtynä. Tällöin palkkalaskelma voidaan toimittaa sähköisenä kuluttajille ilmaiseen Netposti -palveluun. Työntekijä valitsee Accountorin sallituksi lähettäjäksi ja laskelma ilmaantuu Netpostiin muutaman tunnin sisällä sen valmistumisesta.

Sähköinen arkisto

Marraskuusta lähtien Mepco HRM-järjestelmällä toteutettuihin palkkapalveluihin voidaan liittää sähköinen arkisto, johon tallennetaan kaikki palkkahallinnon lakisääteiset dokumentit ja raportit. Tallennetut asiakirjat ovat nähtävissä ja tulostettavissa reaaliaikaisesti. Arkistoa voidaan käyttää nettiselaimella ajasta ja paikasta riippumatta ja palveluun voidaan luoda erilaisia käyttäjärooleja asiakkaan tarpeiden mukaan.

– Sähköinen pysyväisarkisto vähentää paperien määrää sekä nopeuttaa ja tehostaa palkkahallinnon työtä. Yrityksen johto saa tarvitsemansa raportit käyttöön välittömästi niiden valmistumisen jälkeen. Halutessaan asiakkaamme voivat tallentaa arkistoon myös muita tärkeitä raporttejaan ja dokumenttejaan, Simonsen sanoo.

Laajenna palkanlaskentaa HR-osiolla

PersonecW -palkanlaskentapalvelua hyödyntävät asiakkaamme saavat pienellä lisämaksulla käyttöönsä uuden HR-osion. Accountorin liiketoiminta-alueen johtajan Jari Sepän mukaan palvelu soveltuu erityisesti pk-yrityksille, joilla ei ole vielä HRM-järjestelmää käytössään.

– HR-osion avulla palkkapalvelusta kasvaa kevyt HR-palvelu, jonka avulla voi tehdä perushakuja henkilöstöön liittyen. Sen avulla näkee esimerkiksi henkilöstömäärän tiettynä ajankohtana, henkilöstön ikä- ja sukupuolirakenteen sekä työntekijöiden tehtävät ja heidän käytössään olevat työvälineet. Lisäksi palvelun avulla voi kartoittaa työntekijöiden osaamista, esimerkiksi kielitaitoa, suoritettuja tutkintoja tai kursseja, Seppä sanoo.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä paikalliseen palvelujohtajaan.
Katso toimistojen palvelujohtajat täältä.