2015_09_29
Uutiset

Accountor tarjoaa apua budjetointiin ja ennustamiseen

Entistä nopeammin muuttuva talouselämä pakottaa kaiken kokoiset yritykset sopeutumaan muutoksiin, tarkentamaan laskentaa ja seurantaa sekä suuntaamaan katseen tarkemmin tulevaisuuteen. Budjetit, ennusteet ja vaihtoehtoiset laskelmat ovat tähän oiva apuväline. 

Nyt budjetin tekeminen on helppoa

Accountorin uuden budjetointipalvelun avulla yrityksen budjetin luominen on helppoa. Se mahdollistaa myös budjetin toteutumisen seurannan reaaliajassa.

Accountorin Senior Consultant Markku Salmenkankaan on helppo nimetä uuden Accountor Budjetointi -työkalun plussat. Sen avulla voidaan luoda helposti ja nopeasti vaihtoehtoisia budjettilaskelmia ja niitä havainnollistavaa grafiikkaa useiksi vuosiksi eteenpäin. Uuden laskelman pohjaksi voidaan hyödyntää aiempien vuosien lukuja, mikä jouduttaa työskentelyä.  Palvelu mahdollistaa myös rullaavat ennusteraportit.

Reaaliaikainen seuranta

Kaikki budjetointipalvelussa tehdyt laskelmat voidaan tulostaa, lähettää sähköpostina tai siirtää Exceliin.

”Palvelu helpottaa myös kokouksiin valmistautumista, koska laskelmat, grafiikat ja tunnuslukumittarit voidaan esitellä suoraan ohjelmasta. Videoneuvotteluissa eri toimipisteissä toimivilla henkilöillä on mahdollisuus tutustua laskelmiin omalla tietokoneellaan tai mobiililaitteellaan.”

Salmenkangas kertoo, että palvelun avulla budjettilaskelmaa ja yrityksen todellista taloudellista tilannetta voidaan seurata rinnakkain sekä kuukausi- että kumulatiivisella tasolla. Näin havaitaan vaivattomasti pienetkin poikkeamat suunnitellun ja toteuman välillä.

”Asiakkaiden ostokäyttäytyminen ja sitä myöten yrityksen taloudellinen tilanne muuttuvat hyvin nopeasti, joten yrityksen on seurattava taloutensa kehitystä reaaliajassa. Näin ongelmatilanteet havaitaan pikaisesti ja voidaan tehdä muutoksia esimerkiksi yrityksen kulurakenteeseen. Uusi palvelumme auttaa luomaan varasuunnitelmia ja vertailemaan niitä. Jos siis valittu budjetti ei näytä toteutuvan, varastossa on joukko hyviä varasuunnitelmia”, Salmenkangas selventää.

Sopii kaikille yrityksille

Budjetointipalvelu kuuluu samaan tuoteperheeseen kuin tarjoamamme sähköinen raportointipalvelu Accountor Raportointi. Kun asiakas ottaa palvelukokonaisuuden käyttöönsä, kaikki raportointi- ja budjetointitoimenpiteet voidaan tehdä saman järjestelmän sisällä. Kirjanpitäjän saatua kuukausiraportin valmiiksi tiedot ovat heti hyödynnettävissä budjettilaskelmien tekemiseen, päivittämiseen ja budjetin seurantaan.

Budjetointipalvelu on helppo ottaa käyttöön. Muokkaamme tarvittaessa palvelun asiakasyrityksen tarpeiden mukaiseksi ja opastamme alkuvaiheessa käytössä. Palvelu toimii nettiselaimella, joten ohjelma-asennuksia ei tarvitse tehdä. Riittää, että käytössä on verkkoyhteys sekä tietokone tai mobiililaite. Budjettilaskelmien tekeminen onnistuu milloin tahansa, vaikkapa työmatkalta.

”Budjetointipalvelu soveltuu kaikille yrityksille koosta riippumatta. Käytön aloittaminen on helppoa ja palveluun voidaan hankkia tarvittava määrä käyttäjätunnuksia. Budjetointi voidaan tehdä myös kustannuspaikoittain, osastoittain, vastuualueittain yms. Hinnoittelu perustuu käyttäjätunnusten määrään. Käyttäjäoikeudet ovat tarvittaessa rajattavissa käyttäjäkohtaisesti. Yhden tunnuksen kuukausihinta on vain muutamia kymppejä”, Salmenkangas sanoo.

Voit tutustua budjetointijärjestelmän toimintaan demoaineiston avulla yhdessä Accountorin asiantuntijan kanssa tapaamisessa.

Salmenkangas muistuttaa, että raportointi- ja budjetointijärjestelmän käyttöön saa halutessaan myös konsultointiapua Accountorilta.

”Jos ohjelmiston käyttäminen ei tunnu itsestä mielekkäältä, budjettiehdotusten tekemisen ja budjetin seurannan voi ulkoistaa meille. Voimme sopia taloustilanteen läpikäyntiä varten tapaamiset esimerkiksi neljännesvuoden välein”, Salmenkangas sanoo.

Kiinnostuitko? Kysy lisää omalta Accountor-yhteyshenkilöltäsi tai täytä oheinen yhteydenottolomake.

Lue lisää ajankohtaisia uutisia Ota yhteyttä Tilaa uutiskirje